Friday, 5 August 2011

wanita murah sangat atau lelaki tak tau hargai wanita


salam
ini sebenarnya entri respon kepada entri en nizam
wanita...kenapa murah sangat?
hee..sib baik la en nizam kite ni tulis cam tu
lau die tulis wani...kenapa murah sangat?
aih...dah lame gua panasss

apa yang en nizam tulis tu memang betol
aku tak nak nafikan sebab hanya kerana aku ni seorang wanita
apa taknya, bagi ayat-ayat power sikit, merayu-rayu sikit,
tunjukkan kasih sayang sikit.
taraa....terus je dapat.
memang mudah sangat lelaki nak dapatkan perempuan
dan bile dah kenal, ajak-ajak keluar
sang lelaki akan mulakan tektik seterusnya



L: sayang...sayang sayang sayang tak?

p: mestila sayang...sayang sayang sayang tau

L: lau sayang..buktikanlah sayang sayangkan sayang......dan
..............blablablabla.....



ha...bile dah timbul bab bukti tu, maka hancus la mase depan
bile dah jadi macam ni. sape salah? lelaki hilang tah kemana 
dan perempuan lah tanggung derita
haa..korang jangan wat tak tau. sekeliling korang, drama, filem & rata-rata 
semuanya cerita pasal cinta yang tak berapa nak ala-ala bollywood ni.
dan kebanyakan yang terlibat dalam benda ni adalah remaja
remaja belasan yang masih hingusan
tapi yang tak berapa nak hingus pun ramai jugak


so,
dalam hal ni aku tak nak decide sape salah
aku bukannya pakar ke ape, cuma aku nak bagitau
kepada hawa dan adam dengar nasihat ini*termasuk aku
nasihat dari orang yang lebih pakar*bukan aku ye


Untukmu Adam :

Jadilah Adam yang berpendidikan tinggi dalam agama yang bisa membimbing Hawa dari menjadi mangsa godaan syaitan dan nafsu yang boleh membinasakan. Jadilah Adam yang murah dengan kata-kata nasihat dan teguran yang boleh memperbaiki Hawa. Jadilah Adam yang sentiasa berjuang menentang nafsu dan memelihara maruah diri untuk orang tercinta yang sah bergelar isteri. Jadilah juga Adam yang boleh menjadi ketua keluarga, imam dalam solat berjemaah dan pemimpin agama seperti yang diingini oleh Hawa.





Untukmu Hawa :

Jadilah Hawa yang tinggi dengan didikan agama, merendah diri dengan akhlak terpuji dan baik hati. Jadilah Hawa yang menjaga aurat dan maruah diri dari sewenang-wenangnya dilihat ajnabi. Jadilah Hawa yang sentiasa haus akan ilmu nasihat dan teguran sebagai persiapan menjadi Hawa yang solehah untuk seorang yang sah bergelar suami. Jadilah juga seorang Hawa yang bisa menjadi anak, ibu dan isteri yang solehah serta hamba Allah yang beriman dan bertaqwa seperti yang diidamkan oleh Adam.




jom layan lagu ni




psst: wanita yang baik hanya tuk lelaki yang baik & lelaki yang baik yang tuk wanita yang baik


ok


babai...papai






10 comments:

  1. betul... bila tengok backlink tu buat jadi suka tu...hahaha..

    wanita yang baik untuk lelaki yang baik....
    begitu lah sebaliknya..

    ReplyDelete
  2. setuju ngn cik wanny!
    mmg ALLAH dah jodohkan kite dgn pasangan yg yg sesuai ngn kita, kalo nak pasangan yg baik jadilah baik dulu.
    buruk baiknya kat hati, kalo niat ikhlas insya ALLAH, akan jadi ikhlas jugak.
    tepuk dada, tanya selera nak berbuka ape ptg nie.
    hehee.

    ReplyDelete
  3. @Nizam Ijam eleh suke la tu...hehe

    *tapi takut jgk tadi..takut org marah sesuke hati je tag name org.

    ReplyDelete
  4. @hafizah alias hehe..tanya selera ye. nafsu makan memang ngah menggila ni yunk.
    jom kite sama2 jadi baik!!!ceh..sebelum ni pun memang dah baik.hee

    ReplyDelete
  5. nice entry..betul..harap2 kita semua d jauhkan dr godaan2 tersebut n sentiasa terpelihara akhlaknya..insyaAllah..

    ReplyDelete
  6. btol2, orang yang baik hanya untuk mereka yang baik.
    tepuk dada, tanya iman. ^^

    ReplyDelete
  7. @shaliza khairi kan? lau dah cukup baik..msti akan jmp yang baik2.jgn pura2 jadi baik sudah la.

    ReplyDelete
  8. sokong 150% entry awak ni... so tak leh nak salahkan perempuan je murah, kalau laki tu tak naik syaiton,tak jadi gak maksiat2 nie.. hehe...

    ReplyDelete
  9. amboi 150 ye. hehe tq cik pinky. lelaki sepatutnya bimbing pmpuan bukan rosakkan pmpuan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...