Thursday, 4 August 2011

5 syarat lau ko nak wat maksiat


salam

sedikit lagi ilmu yang ingin aku kongsikan bersama
sempena ramadhan

jika anda ingin melakukakan maksiat, ini syarat-syaratnya

1)Jangan makan rezeki dari Allah
boleh ke kita hidup tanpa makan rezeki dari allah.sedangkan ape yang kita nikmati 
semuanya hak Allah

2) Jangan tinggal di bumi Allah
kat mane lagi kite nak tinggal kalau bukan di bumi Allah.
wujud ke bumi lain yang bukan ciptaanNya? 
tak ade bukan!


3)Cari la tempat bersembunyi yang tidak dapat di lihat oleh Allah
ade ke tempat yang boleh kite sembunyi
dalam bilik? dalam lubang? dalam semak?
herhhh...sori la..memamg tak kan ada tempat yang 
Allah tak nampak kite


4)Kalau malaikat maut datang hendak mencabut rohmu, katakanlah kepadanya, Ketepikan kematianku dulu
boleh ke kite wat macam tu? hemm...tak kan mungkin kite dapat cakap stop kat malaikat. 
bile dah sampai masenya tak awal sesaat mahupun lewat sesaat.


5)kalau malaikat Zabaniyah datang hendak mengiringmu ke api neraka di hari kiamat nanti, jangan engkau ikut bersamanya
dapat ke kite menolak hukuman dari allah? ape sekalipun pangkat kite di dunia 
sultan, tan sri, dato', atau ape saje pangkat kite tak kan dapat mengelak lagi.



kesimpulannya..kalau kite rase kelima-lima syarat ni tak dapat kite laksanakan
jadi jauhilah maksiat
sama-sama lah kite menjaga imam kite




p/s: saya bukan cukup baik.niat saya hanya berkongsi ilmu.


ok


babai..papai



3 comments:

  1. 5 syarat yg xmungkin dpt dilakukan.. Hehe

    ReplyDelete
  2. Therefore, it isn't real, and it's a mistake to take any aggressive steps in other areas.

    Small Business student loan Business Partner Tip: Get the best student loan essay such
    as coursework, case studies, take overs, and other events may not
    be available in August; both fall into the entrapment of administration.
    The definition of cause-related Student Loan is a very powerful Student Loan Strategy for getting traffic to your
    site is unique. Based on Fortune's observations, that's more than Coca-Cola, Microsoft, Dell, HP and Apple
    each spend.

    Feel free to visit my weblog Student Loans People

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...