Thursday, 30 August 2012

segmen up follower & tambah kenalan part 3

salam






bilangan follower: 263

asal: kelantan







ok



babai...papai

p/s: sori...saya nak cepat...boleh taip tu je





kenali afiq azmi

salam


saya tak sibuk jadi saya nak menaip kat sini
ok!


saya tau awak hensem
mesti ramai yang dah kenal die kan?
saya sebenarnya baru je kenal die
dia je yang dah lama kenal saya....ceh!

jom sama sama kite kenal pemain ni






Biodata

Nama: Mohd Afiq bin Azmi

Tarikh lahir : 15 Jan 1985

Asal : Kangar, Perlis

Tinggi : 1.85m

 Pasukan : Kelantan FA (pinjaman)





dah kenal kan?
amacam? hensem bangat kan....untung la....



 



dah cukup
jangan tenung lelama...


ok

babai....papai




Monday, 27 August 2012

semua dah berubah



salam

saya rasa saya dah tak macam dulu
saya rasa saya dah banyak sangat buat kesalahan
saya tak nak sangat jadi macam sekarang
arrghhhhhhhhhh....tension wei
 ok fine!
saya akan berubah
 abis cerita.
 lepas raya ni, banyak sangat keduri kawin
tau tak...kawan saya pun dah kawin
tapi die tak jemput pun saya
apa la silap saya sampai die langsung
dah buang saya dalam hidup die
padahal selama saya berkawan dengan die
tak pernah pun saya paksa die sayang saya
tapi die sendiri yang cakap die sayang saya
die hilang macam tu jer
tup tup saya tau die bertunang dan sekarang
dah pun kawin
 saya pernah cerita dulu kat sini





ok la...die tak jemput saya....die tak ingat saya tak ape la
saya akan tetap ingat die sebagai orang yang pernah
kenal saya, dan orang yang pernah bergelar sahabat saya
saya tetap doakan die bahagia

dan 
saya pun harap saya akan bahagia
bersama sayang saya


ok


babai....papai





Sunday, 5 August 2012

Iftar Ramadhan

salam


selamat berpuasa
pertama sekali dalam hidup saya 
saya berpeluang berbuka puasa bersama-sama
anak -anak yatim
pada saya bertemu dan melihat keadaan mereka
amat-amat bererti buat saya
betapa saya patut bersyukur kerana
masih punya mak ayah disisi
sedangkan kalau nak di bandingkan dengan mereka
yang tiada sesiapa
yang mengharapkan belas ihsan sesama manusia
untuk meneruskan perjalanan yang penuh
rintangan onak dan duri
ya allah...saya harus bersyukur


rumah puteri harapan



kat sini la saya berbuka semalam
rumah ni agak besar
anak -anak yatim kat sini seramai lebih kurang
170 orang

sungguh simpati pada diorang
sebab pernah satu ketika diorang
terpaksa catukan makanan
disebabkan keperluan yang tak mencukupi
terpikir jugak saya
anak-anak yatim ni kan di bulan ramadhan jer
orang bagi sedekah dan zakat
tapi
bila di bulan-bulan biasa
tak ada pun orang pedulikan mereka
kalau ada pun mungkin sebilangan kecil je
 kan?
p/s: macam mane la hari raya tanpa mak ayah....
 ok


babai....papai



 

Wednesday, 1 August 2012

berkahwinlah untuk bahagia

salam

selamat malam

dalam usia saya sekarang dah ramai kawan-kawan saya
yang telah berkahwin
alhamdulillah rezeki mereka.
saya tumpang hepi-hepi untuk mereka

orang cakap berkahwin pada usia muda ni banyak
kelebihannya
yang pentingnya ia boleh mengelakkan
berlakunya benda-benda yang tak senonoh

tapi macam mana nak 
bina sebuah bahtera perkahwinan
di usia yang muda seandainya banyak benda yang masih 
belum sempurna seperti
kewangan dan ilmu

dan kerana kekangan itu juga
banyak mahligai yang dibina
hancur di pertengahan jalan
masyaallah...


tapi
masakan harus di tunggu kesempurnaan
baru nak kawin sedangkan
perkahwinan itu yang menyempurnakan

orang cakap jika kite nak bina masjid
insyaallah akan di permudahkan






p/s: ya...allah permudahkan perancangan ku 




berkerja seikhlas hati

salam


selamat berpuasa

saya ingat di bulan ramadhan ni kerja saya makin berkurang
tapi semakin bertambah lak
kadang -kadang saya rasa amat penat
tapi kerana saya fikir saya harus bekerja
maka saya bekerja dengan seikhlas hati

mungkin saya lebih bernasib baik jika
dibandingkan dengan ramai lagi graduan yang masih
tak buat ape ape kat rumah
yang masih mengharapkan mak ayah
maka dari segi itu
saya masih lagi bernasib baik

ape perasaan anda sekiranya anda bekerja 
dengan penatnya, buat itu, buat ini
tapi pihak lain umpama bos
sedangkan pihak tersebut lebih rendah tarafnya dari anda?
dan 
ape perasaan anda apabila anda yang kena
bereskan kerja pihak lain ?
dan 
apabila timbul masalah anda yang dipersalahkan?
dan pihak tersebut hanya lepas tangan



sungguh!!!
saya perlu menangis sekarang
 hanya ini yang saya tahu





 p/s: kesabaran itu separuh dari iman...terima kasih ALLAH



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...