Tuesday, 23 August 2011

dialog SUAMI & ISTERI




Sepasang kekasih sedang asyik memadu asmara di tepi sebuah tasik, sambil berbual-bual mesra...

Makwe: bang, andaikata saya menjadi bintang...

Pakwe: abang kan jadi Ultramannya

Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah

Pakwe:Salah tu, kan ultraman ada bintang kepunyaannya

Makwe: gitu... kalau saya jadi bunga

Pakwe: Abang jadi tukang kebunnya

Makwe: Kenapa bukan kumbang

Pakwe: Sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari

Makwe: Wah! hebatnya abg nie... begitu pandai berkata-kata


Setelahpuas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebutuntuk bersiar-siar... tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu,dan jatuh tersembam ke tanah...bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!

Makwe: Aduh!!!! sakiknya be, (awek tu rupanya minah kelate)

Pakwe: cilako! punyo tunggul kayu... .buto ko!!!!!, tak nampak ko oghang naklalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)... sayang takde apa2 ke?

Makwe: Takde sikit je bang... cuma luka sikit jer dahi nie

Pakwe:Nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.


Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua... selang beberapa bulan
selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga... 2 tahun
kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak
mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu,

Isteri: Bang, ingat lagi tak tempat nie?

Suami: Masakan abg boleh lupa

Isteri: Kalau saya jadi bintang

Suami: Abang jadi beginilah

Isteri: Kenapa bukan Ultraman...

Suami: Kat Malaysia mana ada Ultraman... kat Jepun adalah... apa lah awak nie

Isteri: Kalau saya jadi bunga

Suami: Abang jadi beginilah

Isteri: Apa abg nie... cakaplah betul2

Suami:Apo kono eh dongan ekau nie... dah buang tebiat ko, tak nampak anakkito tu... .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo apo ntah laie,sapo nak bagi makan kek anak kito tu... .yang mengado-ngado nak jadibintang tu buek apo

Isteri: Abe nie tok supo dulu... .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi...

Suami: Takdo nak romantik kosmetik do... .


Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut... .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah...

Isteri: Aduh abe sakik nyo!!!!!

Suami: Apo kono eh awak nie... .buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!





p/s: macam ni ke lau dah kawin???




7 comments:

  1. ngahahaha... lawak arrr dialog ni... pernah terbaca dulu tp bila baca tadi still lawak lagi arr... huhu... apapun, tak semestinya akan bertukar menjadi tawar ataupun tak rometik kosmetik bila dah lama berkahwin... yg penting keserasian... huhu...

    ReplyDelete
  2. hehe...tapi ramai yg akan berubah bile dah kawin

    hrp2...xdpt suami mcm tu

    hehe

    ReplyDelete
  3. hehe
    patotnya makin tua la makin romantik kan
    :P

    ReplyDelete
  4. @AzatLazat haha..dah ade anak..romantik kosmetik hlg kemana dah

    ReplyDelete
  5. macam tu la kot rsanya.. tp xkn xnk kawin kn. haha.

    ReplyDelete
  6. sabar je la...tau dah akan jd mcm nie dr sebelum kahwin,tp lelaki mesti xnk mengaku punya,kata tetap sama lah....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...