Wednesday, 7 March 2012

daudsu kemalangan, rugi RM200,000







KOTA BHARU - Pemain pertahan Kelantan, Daudsu Jamaluddin, 27, terlibat dalam kemalangan selepas dikatakan gagal mengelak sebuah motosikal yang membuat pusingan U di Jalan Pengkalan Chepa-Kota Bharu di sini, malam kelmarin.

Bagaimanapun beliau bersama isteri, Nursyahmina Rasudin, 26 serta anaknya, Nik Dhiya Qistina, 18 bulan tidak mengalami sebarang kecederaan dan hanya menerima rawatan pesakit luar di Hospital Pakar Perdana.

Menurutnya, semasa kejadian pada jam 8.15 malam, dia yang menaiki kereta jenis Mistubishi Lancer menghala ke Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa, untuk menghantar isterinya ke Kuala Lumpur atas urusan peribadi.

“Ketika sampai di selekoh berhampiran kem tentera Markas Lapan Briged, saya nampak sebuah motosikal dan seorang lelaki terbaring di atas jalan selepas dikatakan dilanggar sebuah kereta Iswara dari arah jalan yang sama, bagi mengelak melanggarnya, saya cuba pusing stereng kereta ke tepi tetapi tindakan saya itu menyebabkan kereta saya terbabas.

“Ini merupakan kejadian pertama yang melibatkan saya dan keluarga dalam kemalangan seumpama ini selepas empat tahun menggunakan kereta ini,” katanya kepada Sinar Harian.

Daudsu berkata, walaupun terkejut dengan kejadian itu, dia masih bersyukur kerana anak serta isterinya terselamat.

“Kerugian dianggarkan lebih RM200,000 berdasarkan kerosakan dan nilai sebenar kereta terbabit iaitu RM124,000.

“Apa pun kejadian ini tidak akan saya lupakan kerana ia turut melibatkan keluarga, namun saya masih bersyukur kerana mereka selamat,” katanya.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Assistan Komisioner Azham Othman berkata, kemalangan melibatkan dua kenderaan dan sebuah motosikal.

“Mangsa yang menaiki motosikal dikatakan membuat pusingan U dirempuh kereta Iswara dari Kota Bharu ke Pengkalan Chepa yang gagal mengelak lalu melanggar mangsa sementara kereta yang dipandu Daudsu yang berada pada arah yang sama, gagal mengelak motosikal yang dilanggar lalu terbabas ke tepi jalan.

"Lelaki terbabit mengalami kecederaan di kepala dan kini ditempatkan di Hospital Raja Perempuan Zainab (HRPZ II) serta dilaporkan stabil,” katanya.

Azham berkata, pemandu Iswara membuat laporan polis di Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) sejurus selepas kemalangan.

“Kes disiasat di bawah seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.



Tuesday, 6 March 2012

masa tuk bersama mereka

salam

bile berpeluang maka jangan la lepaskan peluang
sebab nanti takut diri sendiri yang akan menyesal
macam aku ni bila berpeluang maka tulisla entri 
kan?

sama gak macam keluarga kite
bila berpeluang bersama mereka jadi jangan sia-siakan peluang tu
bergumbira dan berhepi-hepi la
kadang-kadang bile sesuatu tu dah tak jadi
milik kita baru kita nak ingat
baru kite nak rindu-rindu
tapi waktu sesuatu tu ada , kite buat tak kesah
baru la menangis berlagu-lagu kan

so, disebabkan rase nak mencipta sejarah
maka aku dengan jayanya telah dipaksa untuk belanja famili aku
ni semua gara-gara pujukan rayu adik-adik aku
huh...tapi tak pelah yang penting kamu-kamu hepi


my keponakan   ( anak sedara aku)
menunggu dengan penuh sabar...huhu
adik bongsu aka cik su

abang aku ni......laju jer bila dah dapat makan
sangat sibuk menjamu

makan sendiri lak.....

memang si penggemar ayam


ok la
tu jer nak kongsi...supaya kenangan yang aku cipta
dengan duit aku sendiri ni sentiasa abadi
ceh! macam la first time belanja kot selama ni
hihihi



ok


babai...papai







LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...