Wednesday 20 July 2011

sorok mayat suami


MELAKA – Demi menunaikan permintaan arwah suami supaya kematiannya disembunyikan, seorang pengawal keselamatan dijatuhi hukuman denda RM250 oleh Mahkamah Majistret di sini semalam.
Majistret Muhammad Hazri Hanafi menjatuhkan hukuman itu terhadap Zaini Malek, 48, selepas wanita itu mengaku salah terhadap pertuduhan tidak memaklumkan mengenai kematian suaminya Abd. Halim Manan, 70.
Seorang penduduk, Osman Hussin menunjukkan tempat mayat Abd. Halim dibuang oleh isterinya di Batu 4 1/2 Jalan Kampung, Batu Berendam, Melaka. Gambar kecil, Zaini.

Mengikut pertuduhan, Zaini didakwa sebagai seorang isteri kepada Abd. Halim telah tidak memaklumkan kematian suaminya walaupun dia merupakan orang yang layak untuk memberikan maklumat kepada pendaftar kelahiran dan kematian berkenaan dengan kematian tersebut.
Kesalahan itu dilakukan tertuduh pada 3 Oktober hingga 6 Oktober 2010 di Lot 282, Batu 4 1/2 Jalan Kampung, Batu Berendam di sini.
Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 35(e) Akta Pendaftaran Kelahiran dan Kematian dan boleh dihukum di bawah seksyen sama yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM250.
Terdahulu, tertuduh dalam rayuan meminta hukuman dikurangkan dengan alasan dia hanya bekerja sebagai pengawal keselamatan dan tiada anak.


kredit: kosmo

2 comments:

  1. hai awk pelajar uitm sri iskandar jugak ke? sy pn same jgak...
    amik kos ape ek?/

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Angel and Memorial tickers