Thursday 14 July 2011

interview KEMAS


salam teman
kali ni aku nak brcerita sikit
pengalaman aku gi interview kt Lubuk Jong,Pasir Mas pd 13 july
bagi ujian kecergasan pemaju masyarakat di bawah jabatan kemajuan masyarakat(KEMAS)
pagi-pagi lagi mak aku dah kejutkan seawal jam 5.30 pagi
aku bertolak ke sana dalam pukul 7.30 pagi..pegi nga akak aku, tunang akak aku 
& lily(lily ni pun gi interview gk)
sampai-sampai je kt sana tengok sume org dah penuh duk beratur kat padang
ujian permata kiteorg sume kene berlari sejauh 2.4km dalam
mase 15 minat dan paling lewat 18 minat.
sesiapa yang dpt 18 minit ke bawah akan diberikan kad biru 
& secara automatik akan layak ke ujian ke 2
sesiapa yang xdapat kad biru tu...sila la balik ye
adui..gile kentang, dah la aku ni lame bebeno xjoin sukan ni

bile si urus setia 2 cakap ...MULA
aku dan lily terus laju je lari...bersemangat gitu!!!
tapi sayang, tak sampai separuh jalan aku dah tercungap-cungap
lily pun dah jauh ke depan...memang dah tak dapt aku nk bersaing nga die
tp kira ok la sebab aku dikira antara yang ke depan gak...
ramai lagi kat belakang aku tercungap-cungap
bile sampai jalan yang kena patah balik
aku rase btol-btol dah down!!!xlarat..
tapi aku kuatkan semangat...aku fikir xkan aku nk lepaskan peluang ni
ingatlah wani...sekarang ni betapa susahnya nak dapatkan kje
(mcm tu lebih kurang aku fikir time tu)

so, aku teruskan berlari gak, tapi slow ngat
alhamdulilah...akhirnya sampai kat garisan penamat...
si penjaga tu bagi kat biru dan di kad tu tertulis masa aku berlari
huhhhhh!!!mcm tak percaya aku dapat berlari sejauh 2.4km dalam mase 14 minit 33saat
so, layak la aku dpt teruskan ke ujian ke 2...

ujian ke 2???huhhuhuhu...lagi sempoi








uit...ada kje la..bos dah datang

 nanti lah next time aku sambung ujian ke 2
k!!!



babai.....papai

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Angel and Memorial tickers