Wednesday, 27 July 2011

kisah kentut terkantoi


salam.....(sila jawab ye adik-adik)
hari ni mood bercerita
sebenarnya aku tak tau samada korang dah tau cite ni ataupun tak
cite ni pada aku dah banyak kali aku dengar
ayah aku sendiri pernah cite kat aku mase kecik-kecik dulu
pak cik pasar malam yang jual ayam putus cinta pun pernah cite gak kat aku
cerita bermula........sila fokus!

pada suatu hari ada.....ehhhh..ehhhh...lebih-lebih la pulak
ok..ok!!citenya macam ni ada seorang pak cik deber teksi
macam biase la hari-hari die akan ambik penumpang yang bermacam-macam ragam
die ni dah lame beno la keje bawak teksi ni(ini aku tambah)
ayah haku dan pakcik pasar malam tu tak bagitau pulak pak cik teksi ni keje dah berapa lama
pada hari yang terkisah ni, pakcik teksi ni bawak penumpang 4 orang
iaitu samad,ali, abu dan kasim (bukan nama sebenar)
diorang berempat ni nak ke bandor...hensem bukan main lagi

tetiba dalam perjalanan tu hujan turun dengan lebatnya
maka, pakcik teksi tu mintak la tutup semua tingkap kereta tu
di pendekkan cerita, tiba-tiba pakcik teksi tu terhidu la bau yang amat-amat busuk
perhhhhhhhhhh.......bau kentutt!!!!mana ada yang bau wangi kan
masing-masing tutup hidung, memang azab sangat sebab bau tu tak boleh keluar
hadoii...bile pak cik tu tanya, sorang pun tak nak ngaku
ye la....sape nak ngaku kan? lau aku pun aku malu...hehehe
so...pak cik tu sabo jela.
dipendekkan cerita lagi....maka,sampai la ke destinasi
masing-masing dah tak sabar nak turun...lepas bayor tambang masing-masing
semua pun keluar la..tapi pak cik teksi tu tetap tak puas hati
sebab die nak tau sangat sapa yang telah mengeluarkan aroma harum  menusuk kalbu tu tadi


pak cik teksi: hoi...yang kentut tadi tu tak bayar lagi ni

dengan pantasnya seorang dari mereka telah menjawab

si kentut:  dah bayar la.

muaaahahhahaha...pakcik tu tergelak terguling-guling terlondeh-londeh.
kantoiiii.......malunye
manakala si tukangkentut di hentam oleh kawan-kawannya.

bijak kan pak cik teksi tu
maaf....identiti si tukang kentut perlu di rahsiakan untuk tidak mengaibkan
moral of the story....kentut sangat la busuk...
muahahahaha...

cakap pasal kentut ni kan..aku teringat kat kawan ofis aku
masih tidak manis semanis kurma yusof taiyob lagi entri kali kali ni kan
ok, kawan aku cakap mak die cakap...kentut ni ada 2 jenis
satu kentut baik dan satu lagi kentut jahat

kentut baik
kentut baik ni kentut yang mengeluarkan angin disertai bunyi
korang mesti sedar kan lau kentut ada bunyi ni die tak berbau kan?
so, kentut ni baik la...sebab tak menyusahkan orang
tapi pada aku kentut baik ni amat-amat memalukan
tambah-tambah lau kat tempat orang ramai
lau artis kentut macam mana agaknye ye!(tiba-tiba)

kentut jahat
kentut jahat lak kentut yang macam dalam kisah kat atas tu
 walaupun tak ada bunyi..kentut ni amat la kejam
 kentut ni sesuai di gunakan ketika anda di khalayak ramai
sebab orang tak akan tau anda yang kentut(nasihat penaja)

eh...kemain lagi panjang entri kentut ni.

tapi realitinya kentut ni penting untuk kesihatan
benda ni lumrah la kan..setiap orang kentut
jadi jangan la malu tuk kentut ye..
tapi awas!!kentut yang berlebihan atau melampau-lampau
dan terlalu kerap juga mungin berbahaya...kemungkinan ada masalah kesihatan


so...jaga-jaga ye!


ok!


babai....papai





2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...