Wednesday 20 February 2013

Hanya Mak Yang Tahu


salam
saya akui saya memang cuai. selalunya hal berkaitan dengan duit la. saya letak ikut suka hati. bila hilang baru saya mengelabah cari. mak saya la selalunya jadi tukang cari...yang saya pelik sangat kalau apa-apa barang sekalipun yang saya terlupa letak, bila mak saya cari...tak sampai 10 minit dah jumpa. padahal kita ni berjam-jam cari tak jumpa-jumpa. selalu jadi macam tu. 

kekadang tu, bila barang hilang...saya tak cari. saya terus tanya mak. bila mak suruh cari sendiri saya cakap la, "baik mak cari, mesti terus jumpa'  lepas tu saya pulak yang kena marah. tu la...masa saya kecik-kecik...saya ingat mak saya ni ada kuasa macam dalam tv tu...sebab semua benda mak saya tau pasal saya. apa yang saya pikir pun dia tau.


bila dah besar ni, baru saya tahu. mak yang mengandungkan saya, menjaga saya...mesti la mak boleh rasa apa yang anaknya rasa. dah boleh tahu setiap perangai anaknya. walaupun anaknya bukan saya seorang tapi mak tetap boleh kenal setiap perangai anaknya. Hebat kan?


sekarang dah banyak benda anaknya tahu, dan mak tak tahu. Tapi sayangnya anak dia ni TETAP tak jumpa cari bila barang hilang....dan mak masih TETAP tahu. Masih tetap jumpa tak sampai 10 minit!!! Bangga sangat dengan Mak.




kerja dah beres, blog pun dah beres. jom balik.




babai...papai







2 comments:

  1. btol tu. mak sy pon sme. kdg2 smpi kne ugut, asal mak jumpa siap eh. tgk2 memang btol mak jumpa. hahaha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Angel and Memorial tickers