Monday, 9 April 2012

untuk yang putus cinta...:)

salam

tepat pukul 8 pagi saya bergerak pegi keje
macam biase saya ni suke sangat dengar THR gegar
tambah2 kalu pagi2 segmen Ceria pagi tu
memang menceriakan hidup saya
kalau saya tak dengar Thr 
maka tak ceria la hidup saya dari pagi sampai ke malam
(ceh! promote thr kejap)

yang menariknya pagi tadi pasal topik
"cerita di sebalik lagu"
ada seorang pendengar tu call dan cerita pasal
kisah cinta die yang tak kesampaian
dan pendengar tu cakap lagu wali band
"baik2 sayang" tu selalu kekasihnya nanyi tuk die






tapi
 bukan kisah pendengar tu bagi saya menarik tuk
saya kongsi kat sini.
sebab kisah putus cinta ni macam dah biase sangat
ramai lagi kat luar sana lebih hebat ceritanya
 lebih tragis kisahnya.
tapi yang menariknya adalah kata-kata 
nasihat dari deejay abang nasa
 katanya:


"anggaplah perpisahan yang terjadi antara awk & die
sebagai laluan tuk awak menemui orang yang lebih baik"



bile dengar abang nasa cakap macam tu
hati saya terdetik, otak berpikir



" ya! kenapa selama ni aku tak anggap perpisahan & 
kegagalan hubangan aku & sidia sebagai laluan tuk
aku jumpa orang yang lebih baik"



itu yang saya pikirkan ketika ini.kenapa? kenapa?
kenapa saya tak berfikir positif sebegitu
bukankah bile anggap sebegitu hati akan lebih tenang



" doakan kebahagian si dia, & insyaallah anda juga 
akan menemui kebahagiannya. usah berdendam"



memang sikit pun aku tak pernah berdendam
cuma kekecewaan kadang-kadang menyesakkan fikiran
kadang2 beribu sesalan akan muncul














p/s: hati yang menanggung terlalu sukar untuk mendengar nasihat dr mulut





ok


babai....papai




1 comment:

  1. Yaa.. doakn kebahagiaan si dia. Itu yg tarbaekk :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...