Sunday, 5 August 2012

Iftar Ramadhan

salam


selamat berpuasa
pertama sekali dalam hidup saya 
saya berpeluang berbuka puasa bersama-sama
anak -anak yatim
pada saya bertemu dan melihat keadaan mereka
amat-amat bererti buat saya
betapa saya patut bersyukur kerana
masih punya mak ayah disisi
sedangkan kalau nak di bandingkan dengan mereka
yang tiada sesiapa
yang mengharapkan belas ihsan sesama manusia
untuk meneruskan perjalanan yang penuh
rintangan onak dan duri
ya allah...saya harus bersyukur


rumah puteri harapan



kat sini la saya berbuka semalam
rumah ni agak besar
anak -anak yatim kat sini seramai lebih kurang
170 orang

sungguh simpati pada diorang
sebab pernah satu ketika diorang
terpaksa catukan makanan
disebabkan keperluan yang tak mencukupi
terpikir jugak saya
anak-anak yatim ni kan di bulan ramadhan jer
orang bagi sedekah dan zakat
tapi
bila di bulan-bulan biasa
tak ada pun orang pedulikan mereka
kalau ada pun mungkin sebilangan kecil je
 kan?
p/s: macam mane la hari raya tanpa mak ayah....
 ok


babai....papai



 

2 comments:

  1. Hmm...syukur Alhamdulillah masih ada mak ayah...

    entry yang menyentuh hati.

    saya follow blog kamu dan Salam Ramadhan =)

    share : http://www.sofinahlamudin.com/2012/08/siapa-kita-kita-yang-membuat-pilihan.html

    ReplyDelete
  2. uiks! saya dah follow.. lupe.. kikiki...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...