Wednesday 1 August 2012

berkerja seikhlas hati

salam


selamat berpuasa

saya ingat di bulan ramadhan ni kerja saya makin berkurang
tapi semakin bertambah lak
kadang -kadang saya rasa amat penat
tapi kerana saya fikir saya harus bekerja
maka saya bekerja dengan seikhlas hati

mungkin saya lebih bernasib baik jika
dibandingkan dengan ramai lagi graduan yang masih
tak buat ape ape kat rumah
yang masih mengharapkan mak ayah
maka dari segi itu
saya masih lagi bernasib baik

ape perasaan anda sekiranya anda bekerja 
dengan penatnya, buat itu, buat ini
tapi pihak lain umpama bos
sedangkan pihak tersebut lebih rendah tarafnya dari anda?
dan 
ape perasaan anda apabila anda yang kena
bereskan kerja pihak lain ?
dan 
apabila timbul masalah anda yang dipersalahkan?
dan pihak tersebut hanya lepas tangan



sungguh!!!
saya perlu menangis sekarang
 hanya ini yang saya tahu





 p/s: kesabaran itu separuh dari iman...terima kasih ALLAH



4 comments:

  1. sabar dalam menempuh dugaan pekerjaan.. mungkin bos tidak melihat kerja yang kita lakukan, tetapi Allah maha melihat.. Semoga kerja kita dikira sebagai satu ibadah.

    ReplyDelete
  2. sbr ye awk...de hikmahnye..

    ReplyDelete
  3. adam: insyaallah...saya tak patut merungut kan

    ReplyDelete
  4. piko: insyallah...harap2 macam tu la

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Angel and Memorial tickers