Monday 17 October 2011

ugutan bunuh kerana cilok budaya indon



Gara-gara poster teater The Secret Life of Nora, pelakon dan penerbit Tiara Jacquelina dan pelakon Aznil Haji Nawawi menerima ugutan bunuh. Semuanya kerana poster tersebut memaparkan Tiara, pemegang peranan utama sebagai Nora mengenakan kain batik dan berbaju kebaya di poster tersebut.

Pemilik akaun Twitter @ZicosIndo mendakwa pemakaian kain batik dan baju kebaya di poster tersebut sebagai cubaan untuk mencuri salah satu budaya Indonesia.





Ugutan tersebut yang diterima menerusi laman sosial Twitter dari pemilik akaun @ZicosIndo berbunyi:
Turut menerima ugutan ialah Aznil, pelakon watak Mr.J Heart yang mana berbunyi:

“…but why do you claim the indonesian batik at #thesecretlifeofnora! I will kill u if u dt sto”

Selain Tiara & Aznil, turut menerima kata kejian oleh pemilik akaun Twitter tersebut ialah pelakon Adibah Noor, Ryan Silverman, Amy Search, Yuna dan beberapa lagi artis dari Malaysia secara rambang.

Teater The Secret Life of Nora kini sedang dipentaskan di Istana Budaya, Kuala Lumpur sehingga 16 Oktober depan. Teater itu juga akan ditambah satu hari pementasan pada 20 Oktober depan.






credit: forum cari






8 comments:

  1. xhabis2 lg indon nih...nyampah lak aku

    ReplyDelete
  2. macam2 orang indon nie...ndak ingat bahawa kita serumpun...berada di satu bumi...benda macam nie pun nak gadoh...memang ndak ada isu orang macam tu...ndak bersyukur sebab berjiran dengan Malaysia

    ReplyDelete
  3. ish ish ish..dasat tu...mau gaduh ka??

    ReplyDelete
  4. indo ni ada 2 side. 1 ok jer dgn ore Malaysia. 1 lg ni jenis yg poyo mcm yg kat dalam entry ni. sebab pak cik angkat aku pon indon gak. ok jer dia. tak der masalah pon. dia ada masalah siap kita org tolong lagi.

    ReplyDelete
  5. @Munna a..ah kan..kite ni punye la baik trima diorang kat sini. mcm2 hal kan

    ReplyDelete
  6. @Kancil 8349 yup! kite kan brjiran. xmo la gduh2.

    ReplyDelete
  7. @M'Rie R'Nie o..m'rie ni ada sdara org indon ye! mnsia sama jer kat mane2 pun. ade yg baik n ade yg tak. sma gak kat mlaysia ni.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Lilypie Angel and Memorial tickers