Monday, 17 October 2011

Semangat kami orang klate


salam

tak tau la sejak bile, kenapa & mengapa
aku ni dah jadi peminat setia bola
tapi bola malaysia je la
lau bola nun kat obesi tu..hampehhh
sorang pun aku tak kenal

lau kat klate ni setiap kali menjelang perlawanan
bahang kehangatan tu memang terasa sesangat
ape taknya jersi pasukan ni dipakai oleh
segenap lapisan umur
dari budak kecik yang belum tadika sampai la
yang tua-tua pun pakai
perempuan ke lelaki ke sama gak

 alahai..comeinyeee....




 hari-hari biase pun memang situasi pakai baju bola
ni macam dah jadi kebiasan kat klate
so, memang tak heran la lau setiap kali game
mesti padat punya stadium
 keadaan ni sedikit sebanyak menimbulkan kemeriahan
semangat sayangkan negeri memang terasa macam semakin kuat

aku pernah dengar rungutan ini
"sebab negeri diorang tak ade panggung, tak ade 
hiburan lain tu pasal gila bola"
bagi aku samada alasan tu logik atau tak di guna pakai
kami begini kerana 1 alasan
"kami sayangkan negeri kami"
maka, apabila hal melibatkan negeri, maka kami akan bersunguh-sungguh!!
 
 bile pasukan kesayangan ini kecundang
pastinya kemeriahan bola malaysia akan terasa sepi
stadium akan sepi
kerana mereka telah kehilangan penyokong fanatik
penyokong yang sanggup memenuhi stadium walau
dimana ceruk  perlawanan
penyokong yang mampu menyuntik semangat pemain
dan yang pastinya mereka adalah
penyokong the red warrior


credit : penyokong setia wanita


credit: wawanfaiz.com











credit: kafa & i luv kelantan



ok

babai....papai



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...