Tuesday, 19 March 2013

bukan selalu


salam

macam biasa, hari ni bangun lewat lagi. nasib baik ayah tolong ketuk-ketuk pintu. lau tak memang tak terbangun la. bila la agaknya saya nak berubah. bangun sendiri tanpa mak atau ayah kejutkan. agaknya dah kawin nanti, husban yang tolong kejutkan. haha...nasib la. peduli apa...

siap-siap, tengok jam dah kul 8.10. "ish dah lewat ni, bakfast kat ofis la". sampai simpang jalan ternampak sesusuk makhluk manusia. "macam kenal jer". rupanya kita punya sepupu tengah tunggu bas yg duk meniaga kat pasar siti khadijah kota bharu. hati berbelah bahagi ni, nak tawarkan diri tuk tumpang ke tak. nengok jam memang dah lewat ni.

"kak ni, marilah kito ata"

"eh..mu nak gi mano. mu kan kijo lain. nati lewat pulok mu masuk kijo."

"tak apo la. awa lagi".

" ho...buleh jugak. mu ata sekerat jale la. nati aku naik teksi pulok"



saya pura-pura cakap awal lagi, padahal memang dah lewat. tak apa. sesekali tolong orang kan. lagipun tak sampai hati lak tak nak tolong. dulu masa saya tak ada kereta, dia selalu jugak tumpangkan saya naik kereta dia.

teringat pulak masa saya selalu guna pengangkutan awam ni. paham-paham la kan. susah bebeno. masa tu ada la terniat dalam hati, "kalau aku ada kereta, aku nak tolong tumpangkan orang"

so, ni la masanya nak tunaikan niat dalam hati tu. ala, lewat sikit masuk ofis tak pe la. bukan selalu kan.




kecian kan..hikhik









p/s: saya tolong orang sebab saya sedar saya selalu sangat mintak tolong orang


ok


babai...papai.




2 comments:

  1. hi sally, follow my blog
    http://belogzeera.blogspot.com/2013/02/universal-studio-singapore.html

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...